Угледни час биологије



Угледни час биологије

У четвртак, 14.11.2024.године, у Гимназији „Свети Сава“ је одржан угледни час биологије: систематизација наставне грађе „ Развиће човека“.

У припреми и реализацији часа учествовало је одељење четвртог разреда природно-математичког смера и професорка биологије, Биља Баковић. Часу су присуствовале проф. Мила Милићевић и Гордана Варница.

Циљеви часа:

-самостални приказ наученог у вези задатог процеса или појаве из наставне теме

-развијање способности да повезе усвојено градиво са задатим појмом или појавом у виду слике

-оспособљавање ученика за рад у групи

-стицање способности да се предходно стечено знање сажме и уклопи у једну целину

-мотивација ученика са слабијим предзнањем из ове теме

-припрема за даљу проверу знања

Остварени исходи:

-препозна задату појаву или процес

-индентификује ком већем процесу припада задата појава

-објасни или опише задату појаву

-наведе пример уколико процес или појава имају пример-употреби стечено знање за стицање знања о свом репродукивном здрављу

-припише научене чињенице свакоднавним животним ситацијама које се тичу репродуктивног здравља

-процени сопствено стечено знање кроз рад у групи

Систематизовани  појмови:

  • Оогенеза
  • Графов фоликул
  • Овулација
  • Сперматогенеза
  • Спермиогенеза
  • Сперматозоид
  • Фертилизација
  • Бластула
  • Гаструла
  • Оснивачки органи
  • Неурулација
  • Плацента

Активности наставника

  • наставвник укратко упознаје ученике са сценаријом часа
  • -јасно истиче циљ часа
  • -дели ученике на шест групе и објашњава критеријум за поделу на групе
  • -даје свакој групи назив који је уједно и кључна реч одређене појаве или процеса
  • -одређује капитене групе
  • -даје информацију о оквирном трајању излагања сваке групе
  • -проверава да ли су ученици разумели шта се од њих очекује и одговара на додатна питања уколико их има

Активности ученика:

  • слушају наставникову уводну реч
  • -заузимају своје место и придружују се групи којој су додељени
  • .капитени групе преузимају назив своје групе
  • -слушају и потврђују јесу ли разумели правила функционисања на часу
  • -постављају додатна питања уколико их има

Ток часа:

  1. Уводни део:
    • Наставник је започео час кратким уводом у тему, објашњавајући важност разумевања процеса репродукције и развоја у биологији.
    • Ученици су подељени у групе и добили су задатак да припреме кратке презентације о одређеним појмовима.
  2. Главни део:
    • Свака група је представила свој појам уз помоћ слика и дијаграма. На пример, група која је обрађивала оогенезу је приказала процес формирања јајних ћелија кроз различите фазе.
    • Наставник је активно учествовао у дискусији, постављајући питања и подстичући ученике да повежу ново знање са претходно стеченим.
    • Ученици су имали прилику да постављају питања и разјасне недоумице у вези са сложеним процесима као што су неурулација и гаструлација.
  3. Закључни део:
    • Наставник је сумирао кључне тачке часа, наглашавајући важност сваког појма у контексту целокупног процеса репродукције и развоја.
    • Ученици су добили задатак да у својим бележницама сажму научено и припреме се за наредну проверу знања.

Резултати часа:

  • Ученици су показали висок ниво разумевања обрађених појмова.
  • Групни рад је допринео бољој сарадњи и комуникацији међу ученицима.
  • Ученици са слабијим предзнањем су били мотивисани и активно су учествовали у дискусији.
  • Наставник је успешно повезао теоријско знање са практичним примерима, што је олакшало разумевање сложених биолошких процеса.

Закључак: Час је био веома успешан, са високим нивоом ангажовања и разумевања међу ученицима. Обрађени појмови су темељно објашњени и повезани у једну целину, што ће ученицима помоћи у даљем учењу и припреми за проверу знања.