У четвртак, 14.11.2024.године, у Гимназији „Свети Сава“ је одржан угледни час биологије: систематизација наставне грађе „ Развиће човека“.
У припреми и реализацији часа учествовало је одељење четвртог разреда природно-математичког смера и професорка биологије, Биља Баковић. Часу су присуствовале проф. Мила Милићевић и Гордана Варница.
Циљеви часа:
-самостални приказ наученог у вези задатог процеса или појаве из наставне теме
-развијање способности да повезе усвојено градиво са задатим појмом или појавом у виду слике
-оспособљавање ученика за рад у групи
-стицање способности да се предходно стечено знање сажме и уклопи у једну целину
-мотивација ученика са слабијим предзнањем из ове теме
-припрема за даљу проверу знања
Остварени исходи:
-препозна задату појаву или процес
-индентификује ком већем процесу припада задата појава
-објасни или опише задату појаву
-наведе пример уколико процес или појава имају пример-употреби стечено знање за стицање знања о свом репродукивном здрављу
-припише научене чињенице свакоднавним животним ситацијама које се тичу репродуктивног здравља
-процени сопствено стечено знање кроз рад у групи
Систематизовани појмови:
- Оогенеза
- Графов фоликул
- Овулација
- Сперматогенеза
- Спермиогенеза
- Сперматозоид
- Фертилизација
- Бластула
- Гаструла
- Оснивачки органи
- Неурулација
- Плацента
Активности наставника
- наставвник укратко упознаје ученике са сценаријом часа
- -јасно истиче циљ часа
- -дели ученике на шест групе и објашњава критеријум за поделу на групе
- -даје свакој групи назив који је уједно и кључна реч одређене појаве или процеса
- -одређује капитене групе
- -даје информацију о оквирном трајању излагања сваке групе
- -проверава да ли су ученици разумели шта се од њих очекује и одговара на додатна питања уколико их има
Активности ученика:
- слушају наставникову уводну реч
- -заузимају своје место и придружују се групи којој су додељени
- .капитени групе преузимају назив своје групе
- -слушају и потврђују јесу ли разумели правила функционисања на часу
- -постављају додатна питања уколико их има
Ток часа:
- Уводни део:
- Наставник је започео час кратким уводом у тему, објашњавајући важност разумевања процеса репродукције и развоја у биологији.
- Ученици су подељени у групе и добили су задатак да припреме кратке презентације о одређеним појмовима.
- Главни део:
- Свака група је представила свој појам уз помоћ слика и дијаграма. На пример, група која је обрађивала оогенезу је приказала процес формирања јајних ћелија кроз различите фазе.
- Наставник је активно учествовао у дискусији, постављајући питања и подстичући ученике да повежу ново знање са претходно стеченим.
- Ученици су имали прилику да постављају питања и разјасне недоумице у вези са сложеним процесима као што су неурулација и гаструлација.
- Закључни део:
- Наставник је сумирао кључне тачке часа, наглашавајући важност сваког појма у контексту целокупног процеса репродукције и развоја.
- Ученици су добили задатак да у својим бележницама сажму научено и припреме се за наредну проверу знања.
Резултати часа:
- Ученици су показали висок ниво разумевања обрађених појмова.
- Групни рад је допринео бољој сарадњи и комуникацији међу ученицима.
- Ученици са слабијим предзнањем су били мотивисани и активно су учествовали у дискусији.
- Наставник је успешно повезао теоријско знање са практичним примерима, што је олакшало разумевање сложених биолошких процеса.
Закључак: Час је био веома успешан, са високим нивоом ангажовања и разумевања међу ученицима. Обрађени појмови су темељно објашњени и повезани у једну целину, што ће ученицима помоћи у даљем учењу и припреми за проверу знања.