Љубитељи математике 14. марта обележавају Дан броја Пи (π), зато што је вредност тог популарног броја приближно 3,14.
Дан броја Пи почео је да се обележава пре око три деценије у музеју науке Експлораторијум у Сан Франциску. Физичар Лери Шо, који је радио у том музеју, почео је да прославља Дан броја Пи 1988. године. Првих година обележавао га је са запосленима у музеју, а традицију су касније прихватили љубитељи математике из целог света.
Kонгрес Сједињених Држава усвојио је 2009. резолуцију којом је Дан броја Пи постао званичан празник. Резолуција је донета са циљем да се тај дан посвети популаризацији математике кроз упознавање овог занимљивог броја.
И ове године наша школа се укључила у обележавање Међународног Дана броја Пи.
Нaјпре су, на трећем часу, ученици одељења III4 демонстрирали употребу броја пи у математичким проблемима: како израчунати децимале броја пи коришћењем редова, како експериментално одредити приближну вредност броја пи и како конструисати дуж приближно једнаку обиму круга коришћењем приближне вредности броја пи.
Број Пи је био повод да се обнови и градиво физике трећег разреда гимназије: магнетно поље праволинијског проводника и осцилације. Ученици су, познавајући гравитациону константу на GPS координатама Пожеге, и знајући дужину клатна и број осцилација које оно уради за неко одређено време, одредили вредност броја Пи.
У 14.30 школска библиотека је постала место сусрета деце из америчке школе у Нуакшоту, главном града Мауританије, и Интернационалне школе из Гане. Наизменично су се низали разни огледи у којима је доминирао број Пи. Наши ученици су осмислили ,,Catching Pi“ из вискозности и површинског напона., магнетног поља праволинијског проводника. Затим су чувени број рачунали из формуле за математичко клатно, пут кроз средиште Земље.Онда су показали армиларну обручасту сферу, причали о Ератостеновом експерименту, показали јединствен лунарни глобус који поседује школа.
Основна идеја програма Yes! International, који је осмислио и води професор Michael Gregory из Париза, је повезивање и размена искустава у СТЕМ едукацији младих широм света. „Нови свет се изменио. Будућност неке особе током историје у великој мери је била одређена тиме где је она рођена. Просечно дете у богатом и напредном друштву живело је много боље и знатно дуже него најпаметније и најталентованије у некој сиромашној земљи.“ ( говор Била Гејтса у Берлину, још 2008.године)
У поподневном дељењу експеримената учествовали су Николина Марковић I2, Анастасија Чавлин I2 , Ђорђе Јездић I2, Душан Ристивојевић I2, Никола Јечменица I2, Јован Секулић I2, Сузана Ђурић I1, Урош Ђурић III3, Рајко Бијељић III3, Немања Новаковић I4, Коста Стаматовић III4, Михаило Стојановић III4.
Била је то прилика да Коста и Михаило испробају Zoom конференцију којом ће се предстојећи Гимфест пренети на меридијане широм света. Прича о чувеном ће се наставити на фестивалу тако што ће се посетиоци опробати у броју напамет научених децимала броја Пи на штанду математике.
Активности осмислили и реализовали Небојша Варница, проф.математике и Гордана Варница, проф.физике.
Међународни “Experiment Share“ од протекле школске године може се видети на линку https://www.youtube.com/watch?v=_4QBpnj5mAs&t=1370s