25.3.2022.
Тема интервјуа била је инклузивно образовање – подстицање успешног развоја и социјализације у складу са потребама ученика
Ђорђе Полугић , ученик III2 друштвено-језичког смера за РТС имао је јединствену прилику да прича о својим потребама, талентима, да покаже очигледне вештине на часу физичког васпитања а посебно истакне интеракцију, подстрек и несебичну пажњу и залагање наставника и ученика његове гимназије. Ђорђева речитост, најчистије емоције и ведрина биле су посебан утисак за присутне током интервјуа.
Истакао је значајну улогу одељењског старешине , стручног сарадника у његовој адаптацији на школско и вршњачко окружење . Креативне идеје и образовна подршка наставника како је истакао, за њега су биле велика мотивација и подстрек за успех у претходне три године. На несебичан начин уважио је своје другаре и показао своју захвалност за њихов труд, спремност да се и сами мењају и прилагођавају .
Навео је да се добро сналази у учионици, да повремено користи бели штап при кретању кроз школу уз пратњу тифлолога. Ђорђе је причао и о својим интересовањима , слободном времену, предностима које има у овој, у односу на претходну школу. Оно што га је посебно везало за гимназију је богата понуда секција и могућност учешћа у ваннаставним активностима . Ђорђе је иначе члан новинарске секције, учесник књижевне олимпијаде, промотер инклузије у локалним и радио –емисијама.
Истакао је важност медија у подизању свести јавности на тему права деце са сметњама , укључујући и право да похађају редовне школе и одрастају у пријатном окружењу без насиља и дискриминације. Пролазећи кроз ситуације отпора у свом одрастању – од неразумевања до осуде , Ђорђе својим делима разбија табуе и помаже људима да схвате и прихвате различитост. На јавним наступима својим причама показује и доказује друштву и околини своју различитост. Ђорђе се нада да ће и остали родитељи и наставници охрабрити и извести своју децу међу остале , без страха од осуде.
Јелена Ерић, тифлолог пренела је своја искуства у раду са децом. Дружећи се са Ђолом од основне школе имала је само речи хвале и подршке. Такође навела је предност редовног школовања деце са сметњама како због изласка из породичних азила тако и због отворености средине за опхођење, разумевање , прихватање и социјализацију сваког детета.
У најави РТС -а је припрема документарног филма на исту тему а наш Ђорђе већ је добио понуду за учешће.
Кристина Томић