„Подршка ученицима за професионално информисање”



„Подршка ученицима за професионално информисање”

Школа Гимназија „Свети Сава”, Пожега

Тематска област:

Унапређивање вештина за управљање каријером у области тражења и процене информација о свету рада и образовања за ученике основних и средњих школа.

Општи циљ активности:

Циљ ове активности је упознавање ученика са карактеристикама тренутне праксе која се организује током студија на појединим факутетииа из области туризма путем сусрета бившим учеником школе.

Циљна група:

ученици 4. разреда Гимназије Свети Сава друштвено-језичког смера, заинтересовани за упис факултета или високе школе из области права.

Укупно трајање активности:

60 минута (15 минута код куће и на часу за припрему питања и 45 током саме реализације активности).

Исходи активности:

Након активности учесници ће бити у стању да дефинишу основне карактеристике различитих облика стручне праксе и да увиде њихову међусобну повезаност. Учесници he бити у стању да самостално донесу одлуку у вези св избором факултета/високе школе и да аргументовано образложе свој избор.

Уводни део:

„ 1000 зашто…“

Предвиђено трајање; 15 минута, Недељу дана пре доласка госта. За објашњање наставника и припрему питања од стране ученика.

Облик и технике рада: упућивање ученикa у тему о којој he бити речи: припрема питања за госта од стране ученика.

Опис активности: Наставник упознаје ученике са предстојећим гостовањем бившег ученика школе, сада студента на факултету (кратак опис његовог избора факултета л сугес:ије у везл са питањима која ученици могу да му постане како би добили што корисније информације’. Напомена: У оном конкретном спущвју ради се о студенту који је завршио Гимназију „Свети Сава” друштвено-језички смери студира права. Овакав модеп активности. односно часа. могуће је реализовати у свим средњим школама кроз повезивање бивших и садашњих ученика.

Материјал; папир са питањима,

Главни део:

Назив активности главног дела: „Ово сам ја“

Предвиђено трајање: 10 минута.

Облик и технике рада: представнње госта кроз уводну причу,

Опис активности: Наставник представља госта — бившег ученика школе који тренутно студира (у овом случају права), Гост ученицима говори укратко о себи, својим разлозима уписа конкретног факултета, дилемама које је имао у њиховим годинама. информацијама које су му користиле у процесу доношеннз одлуке. Циљ овог дела јесте делимично поистовећивање ученика са гостом кроз опис ситуација у којима се они тренутно налазе. а у којима је гост био током школовања у средњој школи„

Материјал: радни материјал — папири за дописивање питања која ученици могу формулисати током излагања госта, самолепљив папирићи.

Назив 2. активности главног дела: „Моје радно окружење“                                                               

Предвиђено трајање: 20 минута облик и технике рада: излагање госта, презентација стручне праксе.

Опис активности: Гост — предавач ученицима би показао слике са своје стручне праксе (ипи стручних пракси). Тај приказ пратила би прича о начину конкурисања, условима за поједине објекте, обавезама студената. висини накнаде и сл. Затим би гост — предавач описао све објекте. препричао СВОЈЕ искуство. однос са менторима на пракси, са осталим студентима. радне обавезе и слободно време. Један од циљева оваквог гостовања јесте и разбијање евентуалних предрасуда које ученици могу имати у вези са одласком на праксу. Ученици би пажљиво пратили излагање, записивали питања која ће поставити госту на крају часа евентуално започињали дискусију и гоком излагања уколико би то ситуација дозволила,

Материјал: флипчарт. пројектор — рачунар са приступом интернету

Назив З. активности главног дела: „Питам да знам“                                                                            

Предвиђено трајање: 10минута„

Облик и технике рада: дискусија са гостом, постављање питања, разговор.

Опис активности: Током оног дела часа ученици посгављају госту питања, како унапред припремљена код куће. ‘ако и она која су им се наметнула током излагања госта. Наставник усмерава дискусију, поставља потпитања госту али и ученицима подстичући их на дискусију и размену информација. ученици користе самолепљиве папириће које стављају на фпипчарт таблу. Гост, пратећи питања која се стављена на фпипчарт, врши систематизацију сличних питања и њихово груписање, те одговара на њих,

Материјал: папири за рад – прилог

Завршна активност:

„Будућност у мојим рукама“

Предвиђено трајање; 5 минута.

Облик и технике рада: индивидуално попу.њава.ње папирића, евалуационик листове,

Опис активности: ученици одговарају да ли су се и у којој мери ставови променили, да ли ће излагање госта утицати на њихову одлуку и коплко им је прича бившег ученика помогла,

Материјал: папири за рад – прилог 2.

прилог : „Питам да знам“

примери ПИТАЊА;

1 . Због чега сте одабрали Ваш факултет?

2.Кавке сте информације имали пре уписа факултета и од кога сте их добили?

З. Шта је била најкориснија информација која Вам је помогла да лакше донесете одлуку о упису и избору стручне праксе?

4. Да можете да вратите време, шта бисте и да ли бисте нешто променили у вези са избором факултета?