Међународна конференција „Савремено образовање 2024“



Међународна конференција „Савремено образовање 2024“

У суботу, 7. децембра 2024. године, у Суботици, на Отвореном универзитету одржана је Међународна конференција „Савремено образовање 2024“.

Kонференција је имала за циљ анализу актуелних услова образовања и просвећивања у земљама региона кроз разматрање практичних и теоријских аспеката образовно-васпитног рада и размену искустава учесника у образовним процесима. На конференцији су презентовани радови из земље и региона на све теме релевантне за образовање и просвећивање:

–           Теоријске основе савременог концепта образовања,

–           Образовно-васпитни утицаји и програми,

–           Интегративни приступ у образовању,

–           Инклузивно образовање ученика са изузетним способностима (са сметњама у развоју и инвалидитетом и даровитих ученика),

–           Савремени облици сарадње свих учесника у образовном процесу,

–           Савремена улога вртића и школе као центара локалног просветитељства,

–           Савремене методе у образовно-васпитној пракси,

–           Неформално и информално образовање,

Kонференција је намењена стручњацима из држава региона који се баве стручним и научним радом на пољима образовања, васпитања и просвећивања, образовног рада са децом, младима и одраслима свих способности: васпитачи, учитељи, наставници, стручни сарадници, специјални педагози, дефектолози, логопеди, андрагози, саветници, предавачи, стручни радници, али и други стручњаци, запослени у јавним сервисима и управама, медијске радници, студенти и сви заинтересовани за тему конференције.

Прилику да учествује и презентује свој радове имала је проф.физике, Гордана Варница.

Први рад се односио на пројектно учење у настави физике и мотивацију ученика на примерима часова систематизације наставне грађе. Посебан акценат стављен је на фoрмирање позитивне разредне климе, индивидуалзован наставни процес и диференцирану наставу и утицај на академски успех ученика.

 „Задатак наставника, као носиоца промене, и генератора атмосфере у разреду, је да, својим умећем и креативношћу, једнако подстакне, оснажи и мотивише  и даровите и мање даровите за наставни предмет који предаје. Умеће рада у групи – тиму једна од најважнијих вештина и основна претпоставка успеха на сваком радном месту XXI века“.

Друга тема се односила на виртуелну збирку – музеј. Циљ рада је представити предности стварања и употребе дигиталних музеја за ученике XXИ века. Модерне технологије у настави готово да у потпуности мењају суштину школског образовања јер редефинишу и процес наставе, а тиме и процес учења. Сада су ученици уједно и творци знања јер се продукти, тј. дигитални артефакти, могу објавити на интернету.

Дигитални музеј је настао из жеље да се обједине справе, макете, прототипови машина и неки од експеримената из мале лабораторије за физику у Гимназији „Свети Сава“. Музеј је покушај да се забележи радост стварања и инспиришу нове генерације матураната у ширењу видика са оне стране микроскопа и телескопа. У музеју се могу наћи видео снимци, поставке, фестивали и кампови који приказују чаролију стварања. Идеја је да посетиоци не само да уживају у изложбама, већ и да се осећају инспирисано да и сами нешто створе. Музеј је сачинињен  након више од две деценије рада у Гимназији Свети Сава у Пожеги и обухвата и  учешће на фестивалима, смотрама, камповима и школском фестивалу Гимфесту.

Интернет садржај попут дигиталних музеја игра важну улогу у савременој наставној пракси из неколико разлога: омогућавају ученицима да активно учествују у учењу кроз интерактивне елементе као што су видео снимци, симулације и виртуелне туре, доступни су ученицима било где и било кад кроз дигиталне музеје могу се упознати са стварним експериментима и иновацијама, што им помаже да боље разумеју и примене научене концепте. Све ово повећава ангажованост и мотивацију за учење.