ДИФЕРЕНЦИЈАЦИЈА НАСТАВЕ И УЧЕЊА- Модул 3. Развијање инклузивних пракси



ДИФЕРЕНЦИЈАЦИЈА НАСТАВЕ И УЧЕЊА- Модул 3. Развијање инклузивних пракси

Успешно реализована обука  ”УЧИМО СВИ ЗАЈЕДНО”-квалитетно образовање за сву децу.

Након првог дела онлајн обуке Развијање инклузивних пракси (Модул 3) у трајању од две недеље ,  5. 11. 2024.   у библиотеци наше школе, одржана је једнодневна непосредна  обука за четрнаест наставника наше школе.   

Наша школа једна је од 200 школа у Србији која је учествовала у пројекту „Учимо сви заједно – квалитетно образовање за сву децу“.

 Циљ пројекта јесте обезбеђивање једнаког приступа и квалитета образовања за децу из осетљивих група кроз подршку деци, наставницима и стручним сарадницима у школама.

Запослени наше школе који су се похађали  обуку  су:  Иван Драшкић, директор, Кристина Томић, стручни сарадник, Марија Јеверичић, професор српског језика и књижевности, Анка Ђурић, професор енглеског језика, Моника Јовићевић, професор немачког језика, Невена Благојевић, професор физике, Весна Девеџић, професор математике, Гордана Варница, професор физике; Зора Матић, професор социологије, Верица Богићевић, професор математике, Селена Сарвановић, професор рачунарства и информатике, Јелена Кузмић, професор историје, Мила Милићевић, професор физичке културе, Александар Шиндић, професор музичке културе.  

Поменути наставници успешно  су завршили онлајн део обуке, тиме стекли могућност да се укључе у  финални  део пројекта   који је реализован  у просторијама библиотеке у нашој школи. Током обуке наставници су још једном прошли  принципе  на којима се заснива диференцијација наставе, разматрали   своју и улогу школе  и локалне заједнице у контексту  оснаживања компетенција из области инклузивног образовања. Фокус ове обуке односио се на планирање и примену диференциране наставе, интерактивне активности, дискусију о тематским садржајима одржане онлајн обуке . Завршни  део  био је посвећен анализи  ресурса за реализацију инклузивне праксе: доступност физичког окружења проактивност школског окружења, економска, информацијска,  административна и социјално -културна доступност . У наредном периоду наш задатак јесте  да изаберемо приоритену област коју ћемо даље развијати у нашој школи и локалној заједници у контексту подршке свим ученицима без обзира на различитости. 

У једној пријатној атмосфери наставници су се још једном подсетили тема које су биле актуелне  на претходно одржаној онлајн обуци.

Овом приликом желимо да се захвалимо Зорици Димитријевић и Александри Милошевић , предавачима  који  су нас у изузетној радној атмосфери провеле кроз ову осмочасовну обуку.

Надамо се да ће наша школа у следећем периоду препознати значај инклузивности а наставници радо применити у настави и вананставним активностима  оно што су научили током овог пројекта који је трајао три године.

Присутни наставници  су сагласни да нашу   школу  у будућности виде као   препознатљив центар инклузивног образовања у којој ће креативни наставници  размењивати идеје и градити нову праксе која подстиче  развој сваког ученика.

Кристина Томић, стручни сарадник