ДИФЕРЕНЦИЈАЦИЈА НАСТАВЕ И УЧЕЊА



ДИФЕРЕНЦИЈАЦИЈА НАСТАВЕ И УЧЕЊА

Менторски сусрет са наставницима и стручним сарадницима

Дана 24.9.2024. године у оквиру пројекта „Учимо заједнo“  ̶  Диференцијација наставе и учења, менторке Зорица Димитријевић и Александра Милошевић одржале су  два састанка у библиотеци наше школе за представнике ОШ „Петар Лековић“,  Техничке  школе Пожега  и Гимназије  „Свети Сава“ Пожега.

ЦИЉЕВИ СУСРЕТА

  • Подсећање на концепт диференцијације наставе и учења
  • Представљање примера диференцирања наставе и ваннаставних активности
  • Разговор о вредностима школе
  • Охрабривање наставника да диференцирају наставу и учење

Реализована су два сусрета уживо у трајању од по три сата у присуству представника из наведених школа. Учесници првог састанка, кроз међусобну хоризонталну размену, имали су прилику да чују примере диференцијације наставе и учења.

            Том приликом Јелица Миросавић, професор биологије, представила је пројекат  на тему: „Појам косе и његова контекстуализација у друштву“.

Гордана Варница, професор физике, представила је примере диференцирања ваннаставних активности. Говорила је о Гимфесту, већ традиционалној манифестацији ученика која промовише науку и уметност. Поред занимљивих јавних часова и манифестација, професорка је излагала о савременим методама заступљеним у настави физике.

Учесници овог сусрета имали су прилику да уживају у поставкама дигиталног музеја  ̶ виртуелној изложби макета, прототипова, експеримената, поставки ученика насталих у протекле две деценије у лабораторији за физику у Гимназији „Свети Сава“ Пожега .

О вредностима које негују наставници и ученици у говорила је Кристина Томић, професор психологије, стручни сарадник. Кроз илустрације, фотографије и видео-записе приближила је колегама реализацију ваннаставних активности. Кроз вредности које су промовисали ученици у видео-колажима указала је на посебност школе, начин диференцирања школске средине. Истакла је да наставници настоје да прилагоде наставу потенцијалима и потребама свих ученика.

Потом су представници Техничке школе Пожега, Јелица Миросавић и Горан Софијанић, приказали како су реализовали пројектну наставу  о Фибоначијевом низу.

О Вршњачком тиму Техничке школе, њиховим идејама и продуктима, наступима на радио емисијама и утицају на вршњаке говорила је педагог школе, Снежана Стаматовић. Представљен је и артефакт школе, пехар за републичко такмичење средњих стручних школа у Републици Србији у подручју рада машинство и обрада метала.

Снежана Лекић Остојић, логопед у основној  школи „Петар Лековић“,  представила је диференцирану наставу кроз инклузивне примере из праксе.

Учесници семинара имали су прилику да чују више о начинима примене диференцијације у настави и ваннаставним активностима.

Менторски сусрет са управом школе и представницима школских тимова

Другом делу састанка присуствовали су представници управе школе и школских тимова: директори, стручна служба, представници тимова за инклузивно образовање, представници Педагошког колегијума, представници других тимова.

На другом састанку планиране су заједничке активности које ће обезбедити да наше школе постану препознатљиве по диференцијјацији наставе и учења.

Предлози активности:

  • Међушколска сарадња између ученика (на пример, активности вршњачких тимова)
  • Сарадња  између наставника (јавни и угледни часови на тему инклузивног образовања, пројектна настава)
  • Заједнички програми и активности на нивоу локалне заједнице (трибина)
  • Промоција Гимназије у основним школама (дани отворених врата, Гимфест)
  • Укључивање у пројекте , теме, наставне јединице које реализују средње школе
  • Угледни часови

Завршни део састанка био је посвећен обликовању садржаја диференцираних активности за медије  на нивоу локалне заједнице.

Кристина Томић, руководилац Тима за инклузивно образовање